Please turn on JavaScript to view this site properly.
Last Updated on 15 Apr 2024

E-Sports PUBG Untuk 2019



Kita di Asia Tenggara sedang membangkitkan potensi e-sports. Antara game yang sedang hangat sekarang ialah PUBG. Walaupun Apex Legends sedang panas juga, ia masih baru. PUBG pula sudah established sebagai game lebih dominan buat masa ini. Sekarang, PUBG lebih bersedia untuk mengendalikan tournament mereka. Oleh itu, ini adalah perkara yang disenaraikan dalam Roadmap mereka.

PUBG telah menetapkan untuk bahagian SEA tiga tempat bagi FaceIt Global Summit. Terdapat juga lagi dua tempat pada event yang belum lagi diumumkan.


Terdapat 3 musim yang akan dilangsungkan untuk Pertandingan SEA Championship 2019. Musim Pertama akan mula pada Mac ini. Musim Kedua pada Jun dan Ketiga pada Oktober. 16 pasukan akan berpeluang untuk bertanding seluruh Asia Tenggara demi membawa pulang prize pool US$50,000 serta tikett ke Global Championship.

Pasukan terbaik Musim Pertama dan Kedua akan bersaing di acara Global. Kemudian pula adalah Global All-Star Games. Pengakhiran Musim Ketiga merupakan Global Championship. Di mana pasukan teratas akan ke sana.


FACEIT Global Summit

Bagi event pertama PUBG, akan ada 24 pasukan hadir untuk bertanding. Daripada ini akan ada dua lagi event classic PUBG yang akan diikuti dengan Global Championship. PUBG Classic kedua akan diwakili oleh 16 pasukan daripada Amerika Utara, Eropah, Timur Tengah, Afrika, Latin Amerika dan Oceania. China, Korea (sekali lagi), Asia Tenggara, Taipei dan Jepun akan bertanding pada event ketiga. 32 pasukan tersebut akan menyertai PUBG Global Championship. Di situ, mereka akan bersungguh-sungguh mendapatkan US$2 Juta dan gelaran sebagai Pemain Terbaik PUBG seluruh dunia.

Musim 1 SEA Championship akan bermula pada 16 dan 17 Mac. Lima tempat akan diberikan kepada pasukan terbaik SEA dan Global tahun lepas serta pasukan jemputan daripada negara Indonesia, Malaysia. Philipphines, Thailang dan Vietnam. Hanya tiga pasukan terbaik akan ke FACEIT Global Summit: PUBG Classic. Prize pool untuk event tersebut adalah sebanyak US$400,000 dan akan berlangsung di London pada 16 April 2019.

Untuk maklumat lebih terperinci, sila ke laman Facebook rasmi PUBG untuk penerangan lebih lanjut.


P/s: Nak buat servis komputer atau beli computer padu beb ke? Call team Racuntech untuk bantu anda.


Written by RT Admin
in News